piątek, 25 czerwca 2010

Max na smoczej górze.

Cześć Pandy,

ostatnio opowiadałem wam o pewnej tajemniczej wiadomości, którą ktoś nagrał mi na odtwarzaczu i podrzucił mi do śpiwora. Chciałbym zauważyć, że ten ktoś wybrał właśnie mnie i nikogo innego, żebym znalazł największy południowoafrykański złoty skarb! :D

Yyhhmm… nie sądzę, żeby ktokolwiek w RPA słyszał już o Maxie, wielkim detektywie ;) No ale udało Ci się już czegoś dowiedzieć? Ja już też sama co nieco poszperałam i…

No pewnie! Jestem już bardzo blisko odkrycia skarbu, a w zasadzie to już prawie czuję zapach tego złota! :D A to dlatego, że rozwiązałem już pierwszą część zagadki i odkryłem, o które miejsce chodzi, gdzie rządzą smoki. A nie było to takie łatwe! Usiadłem z mapą Afryki przed sobą i długo się nad nią głowiłem. “Tam, gdzie królują smoki”… tylko gdzie to może być? Nic szczególnego nie rzuca mi się w oczy.
Mijała minuta za minutą, a wokół mnie zbierało się coraz więcej turystów, którzy razem ze mną studiowali mapę. Nagle pewien szwedzki turysta z wielkim plecakiem wskazał coś przestraszony. “Co się stało?”, chciałem wiedzieć. On wskazał nagle drżącym palcem na mapę: „Tu stoi Drakenberge! Wiesz co po szwedzku oznacza ‘Drake’? Smok!!!, a ‘Berge” to góra, zbocze“ Yyychhh… nie liczyłem się z całą górą pełną smoków! Spojrzałem raz jeszcze na mapę i wtedy rzuciła mi się w oczy ta nazwa: „Royal Natal National Park“…’royal’ oznacza przecież królewski… królewski Park Narodowy…ACHA! Poprzez ‘Tam, gdzie królują smoki powinno się więc rozumieć “Smocze góry”!!! Tam musi być skarb! Szybko spakowałem wszystkie moje rzeczy i wsiadłem w autobus. W czasie drogi zbudowałem sobie, w ramach ostrożności, procę z kamienia i gumki, ale jakże wielkie było moje rozczarowanie: w tych Smoczych Górach nie żyją żadne smoki!

Powinieneś się cieszyć, że nie spotkałeś żadnego prawdziwego smoka! Z tą Twoją malutką procą to mógłbyś takiego latającego smoka co najwyżej zadrasnąć.

Ale jak ja mam teraz w tym Parku Narodowym szukać skarbu? Odsłuchałem nagranie jeszcze raz: “Tam, gdzie królują smoki, są schody. Wejdź w górę 5 stopni bez popadania w lęk wysokości i usłysz szum prysznica wieczności. Ktoś w kapeluszu zainteresuje się tym!“ :???: Macie jakiekolwiek pojęcie, co to może oznaczać?

Do usłyszenia

Max i Ella

*******************************************************
Nie zapomnijcie: Dzisiaj Dzień Złotych Pand i Dzień Poziomów!!!

*******************************************************

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz